Followers

Pages

Saturday, June 12, 2010

"dah jadi pengapit,bile mau kawen?"kata orang orang tua.

bile da jadi pengapit,mmg org suke ckp mcm tu.konon2nye nnt dapat tempias2 la.tp seperti biasa..dats just old saying.aku blaja pn x hbs lg..ade hati nk kawen.heh..pejam mata,berangan je la.

alkisahnya..sepupu aku,Aisyah namanya..stayed in Segamat,Johor..die kawen last week.aku mls nk cerita panjang mcm mane aku sampai sana.tp cukuplah dgn ayat "rasa mcm nk pengsan" untuk describe journey aku ke sana.okay,titik.

plan asal wedding ni..makcik aku yg patut jadi mak andam.oh,jgn terkejut.semua service termasuklah persembahan yg ada hari tu,adalah hasil dari sepupu sepapat,makcik makcik,atok atok,nenek nenek dari keluarga.kami tidak langsung menggunakan khidmat org luar.CHARE?mmg chare.ok sambung.walaupun aku taw makcik aku yg akan jadi mak andam,tp aku still bawak make up2 menari aku.bukan ape..just incase..kot2 la kan..

nak dijadikan cerita lebih menarik..makcik aku tiba2 suruh aku jadi mak andam.

"be my anak buah today!okay?"

itu makcik aku yg berkata2.ternganga?bole tahan la luas.tp xpe.aku cuba.dan inilah hasilnya.

ini malam nikah.make up by me,inai by my sister,nadia.chare?mmg chare.

mase die nga sign ni..ketar2 kot.nmpk si aisyah ni nervous plus cuak.mase ni jugaklah aku berangan nk nikah.sotong?memang sotong!

malam nikah berlalu dgn kecoh.disertai persembahan silat oleh budak2 kompang.pasal silat?xyah cerita.korang xkan faham sampailah aku demo.nk buat video mcm penat plak.dah pukul 8am ni.n aku x tido lg.nnt2 lah ye aku bg vid demo silat pelik tu.heh.

pagi esoknya aku dah get ready nk make up utk sanding dll.start make up pukul 12.pukul 1.30 baru hbs everything.baju da siap dah pe sme.tggl suh pengantin duduk atas katil pose2 je.owh.lupe nk btaw.aku photographer jugak.wanna know y?sbb die bole tahan dgn flash camera aku aje.camera laen sme msti mata die tertutup.haha.owh.DSLR?tiada lgsg DSLR mase tu.kenape?jangan tanye aku.bcoz i dun have the answer.pengantin kesah?x..pengantin langsung x kesah.cool gile.bagus2.setelah siap sme..aku pn amek la gamba..ni la die...

ni sebelum bersanding..bile sme da siap..kena iring pengantin sambil tutup2 muka dgn kipas.oh,lupe nk cakap.aku pengapit jugak.nasib baek smpat make up.hahaha..the first time ever.cuak gak sbb aku mmg xtaw pape.siap kena marah ngn orang kampung lg tu sbb aku blurr..adoiyai makcik...saye mane taw lah~~~jgn a marah...ape aa...

aku iring pengantin sampai pintu masuk umah.lepas tu aku bg payung kt mak aku,kipas skali.mintak laluan..and then...menari la...ape lagi..

penari2 yg join?semua cousin perempuan yang ade..menari lagu dia datang je..step pn simple.nk jemput pengantin masuk..hee...aku pn menari same..paling tua kat ctu.paling gedik.siap buat sembah istana lagi tu..makcik aku yg ajar.oh,die bekas penari IB. :D cousin lelaki yg laen buat band performance.diorg siap sewa brg lg.siap beli amp besar,speaker la bagai.mmg semangat.ade cousin aku maen violin lagu asli tu.sedap!!! :D laptop aku menyumbang jasa baiknya dgn cara menyumbangkan lagu2 asli yg ada dlm koleksi aku.lagu2 dipasang sampai majlis habis.bonus?laptop panas mcm api.hahahahah...

lepas bersanding..berpeluh2 menitik dlm baju pengapit yg kaler ijau tu..sampailah sesi bergambar..byk lg gamba actually..tp aku mls la nk upload sme kan..ni antara yg aku rajin edit n upload.

atas katil pengantin.katil ni senang tenggelam.sumpah.

congrats kak aisyah..moga kekal ke anak cucu.. :)

alahai....skenye...huu.. :)

sebenarnye ade lg sesi ambil gamba pakai kimono.tp aku rase cukup la sampai sini.ngntok gile ni bhai.da la td g tgk karate kid sampai kul 3.15am.adeh~~i need some rest..

so..kesimpulannye..aku rase aku kn asah lagi bakat make up aku..klo nasib baek,bole carik makan.tp aku bkn mak andam yg ade baca2 nk bg naek seri tu.aku bace bismillah je..x bertapa lagi nk baca2 mantera2 tambah seri tu.hoho.everybody hepi..aku pn puas hati..mak aku pn puas hati dgn sme yg die buat iaitu pelamin,hantaran,kipas pengapit,labuci2 kt baju pengantin dll.kesimpulannye...Good Job! :)

e n d

p/s : nnt klo aku sanding nk duduk bersimpuh je.xmo kerusi! ;p

No comments: