Followers

Pages

Wednesday, May 19, 2010

is it necessary!!!!!wargh!!!!!!!!

i woke up dis morning n the first word that came out was
"babi la!aku nk tido la!sape plak yg bertukang pagi2 nih??!!!!"
it's morning..n m not working..i'll be having my practice at 2..n i slept at 3 something last nite..n i think that freaking annoying construction noise is not a good day start.heh.

it's bamm!!bammm!!bammm!!!very loud..esp in my room.i tried to cover my ears with my bantal busuk but it didn't work.maybe bcoz it is 'bantal busuk' kot.not bantal.ade kaitan?heh.

in my head :

"m gonna go find whoever's making the noise n cut him!"

"shud yell at his/her face sampai puas."

"take watever tools he's using n run!"

the noise they're creating was 'soft' n 'beautiful'.so i think the owner wants the apartment to look smethin like dis :
whoever u are~~u've ruined my dream session!heh.. -_-"

e n d

Monday, May 17, 2010

pets = friends


credits to asiela and her friend who published this vid on their blog.

hurm..

video

i had a guinea pig once.named Luffy.hurm,Luffy dah mati dah.i wasn't there when he was struggling to death.lisya je ade.siap record lg.think something wrong wit the internal system.maybe sbb air x bersih ke..or the food given x seswai ke..i duno.i wathed the video yg lisya record n it was effin terrible.i watched it like 20secs je.enuf la..kesian gile kot.

a week or less..Luffy's gf died..lisya bot the gf bile tah since luffy cam bosan kan sorg2.The gf msk cage je lompat2 si Luffy jerit2 "yeay!!ade gf baru!" haih~~diorg ske maen kejar2 dlm cage pink tu.sedihnye.

so here is wat m gonna do.specially dedicated to Luffy n his Gf.

firstly,tag ini org2.(org yg anda mau x kire bp ramai)

  1. nandayo
  2. dayahgogo
  3. asiela
  4. amy
  5. mastot
  6. afra yuri
  7. sasha
  8. emy
  9. paan sengal
  10. zulnyah
  11. izzati mastor
  12. bobby
  13. ayya

and anwer these question :

1.WHo are those guys listed?

2.Pls write out the most memorable things u had with the 1st person on the list.

3.Do you know the person who tagged u?

4. If u do,pls write about him/her.But if u don't,tell em why.

5. If u could replace wafu and pafu with someone,who would it be?

e n d

p/s : sayu.. T_T

rasa nk sepak diri sendiri

bangun pagi ni seperti selalu dikejutkan dengan panggilan budak kurus utk subuh.
pagi tadi bangun dengan keadaan yg x berapa nk okay.tp trus call budak kurus suh die bgn.
i duno why.mood swing maybe?
tp x period pn.

after subuh tido blk as usual.
n i had a dream.
n he's in it.
aku heran.aku dah x fikir pasal ko dah.
perlu la ko muncul dlm mimpi?heng~~
walaupun mainan syaitan..but still..mimpi sebodoh itu boleh merosakkan my whole day.

bgn dari tido yg pjg tepat jam11.45am.
itu lg 15 mnt matahari nk terpacak atas kepala.
ingt nk sambung tido blk.yela.bilik sejuk.memang x rasa pn nk bangun.
tp aku gagahkan jugak.
sebab adik aku skip school today dgn alasan malas nk celebrate hari guru.
WTH? tp fikir2 blk ade btulnye.malas nk ulas panjang lebar.

dah tengah hari ni.
kena mandi.
masa mandi pun banyak dihabiskan dgn termenung.
teringat semula kisah2 lama.
satu je konklusi yg boleh diconclude.heh.. -_-"
wat a waste..sia2 aku berhabis masa aku utk ko.

tp semua ni mengajar.at least aku lebih berhati2.

lepas ketermenungan selepas permandian.. -_-"
makan dan..here i am.creating a post yg xd motif langsung.

tibe2 rasa nak tulis psl ym.
ade satu mlm aku di rumah sewa..
menunggu si kurus pulang.he said he'd text me whenever he reached home.
tiba2 die buzz aku di ym dan type "will u remember me?"
think u know ape yg aku jawab.

ym berterusan dan dia menyamar menjadi kawan dia yg aku x knal pn.
mula2 aku berlagak cool.layankan aje..
tp lame2 rasa mcm mmg aku bukan tgh ym dgn si kurus pn.
mula rasa cuak.tkt dipanggil perempuan yg curang dan gatal.
sbb aku dah bg number telefon aku.
tp sebelum tu i've given him si kurus nye fon number.

last2 cuak sgt..i called si kurus.

cessss...buat cuak je.pandai btul berlakon.
tertipu dah aku.

di saat aku tgh create post ni.
mata rasa x boleh bukak sgt.biasalah.baru lps mkn.
perut senang,da kenyang.
mata ni da mule melibas2 dah ekor syaitan ni.

oh.utk pengetahuan anda.
aku jadi babysitter utk smlm,arini n pagi esok.sbb parents aku g penang,perak,singapore.haih.
mmg bosan.papa suruh g ofis.tp aku mls.
sbb ape?sbb nnt spaq je lbey.buat keje nye x.

kesimpulannye..
aku bosan ni tuhan je taw.
tp ade satu berita baik.
aku dpt job lagi.
ajar budak skola lg.
tp kali ni traditional sbb diorg nk bwk tarian ni ke Rome.

3 lagu yg bakal di choreograph which is
  1. Kurik Kundi
  2. Watimang Landak
  3. Asmaradana
  4. Enjut

nnt aku nk suggest la lagu baru.ape la buat lagu semua lagu lame2.heh~

anyway..wish me luck!

e n d

p/s : competition street dance at youth festival this 28th!jemput dtg beramai2~ ;)

the new justin bieber


skang kan tgh demam justin bieber..sume org pn nga gile2kan lagu Baby tu.including me.haha.but i have to admit dat Justin Bieber ni xle nyanyi live.Compared to this boy,Greyson Chance,he's a much better performer.sbb ape?sbb die bole nyanyi live.pastu die pandai piano. :D

i think m in LOVE wit him!!! ;))

i heard bout this boy last 2 weeks..tgh drive mase tu.then suddenly i heard Nadia from FLY talking bout a boy named Greyson Chance who has uploaded his own video performing lady gaga's song,paparazzi.the day b4 Nadia btaw kite sme kat radio psl this boy..video die tu da ade 8 juta viewers.the next day she watched it,guess what?

10juta babe!

respek2!mls nk merapu pjg...enjoy this video. :D

video

part yg i admire the most : part yg paparaaaazzii...rare..roarrr~~ ;D

p/s : selalu berangan dpt main piano dgn hebatnye.haih~~

Saturday, May 15, 2010

masalah perut buncit???

mane de buncit...boroi je...hahaha....we went out last nite to watch Robin Hood.i bot the tix via maybank 2u.then straight to s.alam to pick him up since his car msk workshop lg.then we had our dinner..Nasi goreng Kambeng!!Pedas gile!!!siyes byk gile cili die ltk bhai..hahah...tp mamak kat seksyen 4 tu cool la..siap bole wt lawak lg.tmpt tu siap ade ladies nite lg.ingt Clubs je ade ladies nite?mamak pn ade la skang!!!tgk sape lg chare...diorg nye ladies nite bkn stakat dpt air free...diorg nye siap leh dpt free movie passes lagi tu~~chare en..hahahha..

after movie..jln2..amek angin..gymbit2 kt skate park smpi spaq..then only balik..tu pn..lepak kat car park lu...then suddenly..

taraa~~!!!!
photoshoot at the carpark was awesome!!!!mcm kat taman kan..haha..padehal.. ;p

haaa...due bln 8 nnt..time pose.. ;p

ni x jadi dow gamba..sotong..haha.. ;))

i went straight home after the photo session..he gave me some money for the journey n everythin.n i couldn't stop smiling all my way back home.. :)

Tuesday, May 11, 2010

geli geli geli GLEE~~~~

dat day..i was informed by a fren there's a flashmob goin on dat coming Saturday,8th May 2010.everybody's goin.astenanian n sape2 je yg berkaitan.at first i tot of not joining.y?tah.cam xd semangat pn nk menari.huhu.But then one day paan ym ajak g rehearsal.rehearsal yg x wajib.rehearsal pukul 4.we decided to join the rehearsal at 3pm.n i watched the routines on youtube at 3.30pm n then straight to uniten to pick up paan.at 4.30 camtu baru smpi MidV.wait2..apsal mcm ape yg aku type ni sme cam lame n boring?hoho...watever lah..

so..sampai2 je..we saw so many people in groups..we're like..

"wat to do eyh?"

masuk je la mane2 group seems we din see any registration table ke ape ke.off we go.same group.sng sket nk ngumpat.hehe.. ;p tiba2..ade org pggl.

"u shud take ur number at the registration desk!"

i was like... "owh.ade ke..laaa..haha"

so kitorg pn g la kt table tu.we got different stickers.means different groups lah kan.bercerai lah kami.haha.he went to the orange team.me wit blue team.

sepanjang practice wit the group...aku culture shock!!!nak taw nape??all i heard was..

"hey..where u from?" (dgn slang kayelll)

"omg...u're good at dancing..u have dancing background?" (dgn slang kayell)

"let's start from the top now shall we?" (dgn slang kayell telampau)

dan mcm2 lg..dan smenye pn aku rase sgt bimbo.hahahaha..

there's a girl named ACACIA..people called her sya.mixed blood.very cute n very pretty.n sgt mcm American.hoho.i mean the way she talked.her accent.very the american.hoho..paan dah cop die as my bestfren.y?sbb die cam excited sgt each n every time she saw me.hahaha..

xtaw la cmne..aku n paan sedaya upaya nk fit in.tp rase mcm kekok.i duno y.paan smpi lari2 ke group aku sbb his group mates were very talkative and they had lots to talk about.some of em were architect,engineers and all the things dat were very good to hear.but somehow paan couldn't take it anymore n ran to me instead of joining their successful conversation.alasan yg diberi?

"diorg ckp mcm kayell sgt ah.xleh nk fit in.rasa sgt fake"

hahaha..same goes to me...the only diff was my group mates were a bit slow and shy.haha.so i din have troubles fitting in.aku je yg wat lame jokes.hahaha..

paan wit me..during first session.getting bored wit the same routines,so kitorg cam duk je kat tepi.wait 4 the big practice.(big practice tu means sme group gabung then dance same2)

itu mase 1st session..start 2nd session...surprisingly....

we became much more like em.bimbo.ckp pn dah mcm diorg.mengarut2.over.dan segalanya.hoho.it's not that bad.hahahaa. ;)) best gak jadi bimbo. ;p

after 3 times rehearsal..ini hari yg sebenar..

taraa!!!!look at the picture below ye..tenkiu.. :D

kami yg bersemangat nk jadi GLEEKS!!hoho..

on our way to the secret place to do the GLEE flash mob.

wpun aku x pnah tgk GLEE tp mase bersama diorg(GLEEKS),rasa mcm best.i duno y.maybe sbb they're very open minded..relax..sporting..cool..aku jumpe ramai kawan baru..contohnye sorg ni nama dia sama dgn nama afiq dlm facebook. (Dominic Layang Ukit) n he's from Sarawak.still studying n dia hafal sme lagu dlm GLEE...giiiileeee laaa...haha.. ;))

the day we performed was a bit disappointed coz we were given false orders.suh kitorg naek atas.padehal yg sbnarnye xyah pn.F**k u andy...marah btul aku.huh...tp xpe..at least we get to dance to the first session. :) n it was great!

the whole day was fun.step was easy...tp yg penting...kitorg sronok sgt...sempat amek gamba n shooting msk starworld lagi tu.. :D

utk seminggu....feels like a GLEEK!! :p

credits to zul,paan,daos,naz,nini n sme yg hadir.i love u guys. :)

p/s : rasa nk organize flash mob dance yg unite all university students then buat kt MID.amacam?

Monday, May 3, 2010

put ur hands together for my masterpiece!yeah! :D

after 2 weeks ajar budak2 ni..at last..sampai jugak hari utk perform!yeah!
b4 tu ade rehearsal dulu.on friday lah.i was there..test stage..test sound.tgk camne nk gabung ngn band..spacing yg diorg bg sgt2 kecik..n kena lari jauh..haih~tp xpe..i told em to be tough!take it professionally..pape masalah pn yg dtg..kite handle secara professional.baru nmpk bergaya! ;p
the day yg rehearsal tu kitorg x wat full dress sbb cam x ckp barang2 lg.huhu.tp ade gak la test2 pakai2 accessories.. :)

tgk2.prasan x accessories tu..mcm aku pnah pakai kt AJL kan..hehe. ;p

ni la budak2 yg x pnah muak dgr aku berleter.. :)

itu mase rehearsal..and it sucked.heh.sbb tah.diorg ni cam kelam kabut.xd crew.bdk lighting tah pape.baek ko xyah jage lighting klo gitu.buang mase aku je.ckp 10 kali x fhm.ngeh.sbr2.

so the next day is the real day.hari perform.aku smpi sane around 10.45am.bdk2 ni sme dah ade kt blk VIP.nk get ready ade rehearsal lg skali.smlm rehearsal cam har..hahah..siap cikgu diorg bg comment x sharp lg.haih~tp xpe..show must go on.kan? :D so kami trus bersiap. :)

tp mase bersiap tu tbe2 aku realize sumthing.aku lupe bwk selendang diorg!damn~~~kn pth blk.da la x siap make up diorg lg.baru hbs make up 2 org.aduh..

so b4 i left..i asked em to help each other..siapkan ape yg patut..so dat b4 aku smpi..at least x byk dah yg nk kn buat.. :) tp malangnye..mereka cam clueless sket..maybe sbb first time show yg begini..huhu..so bole dimaafkan..

ini lah proses2 persiapan... :)







cantek plak aku tgk.hoho.. ;p



aci adalah org last yg aku make up.hoho.. ;p

siap make up sme2..aku dan faris trus ke seat masing2..nk tgk mereka ni perform..b4 tu..aku bg kata2 semangat..no matter wat..kn slalu confident..ingt sme pesan..pektis selame ni..ingt mood mase atas stage..jgn takut..diorg sme bkn linda jasmine..hehe..last skali..

'GOOD SHOW!GOOD SHOW!GOOD SHOW!"

terasa semangat bile berbuat begitu..i felt the energy among them.rase mcm nk menari jugak je..but think m too old 4 dat...sedar diri la kan...klo dah tua2 pn nk menari..cam segan je..hoho..sepanjang show..i just seat back n concentrate.sambil2 tu doa diorg buat yg terbaek.and alhamdulillah..they did great!!tepukan gemuruh from the audience sampai berdiri..mmg x expect lgsg akan mcm tu perfect skali their performance.huhu..m so proud of em.. :)




after show..seperti biasa la sesi bergambar.. :) sempat lg aku snap2 wit abg raja..haha...it was totally fun.n ramai org tanye sape choreographer..n budak2 ni proudly btaw sme org sp cikgunye..hoho..sotong btul rase.. ;p compliments from bonda pengetua made me feel so proud. ;)



abg raja.. :)


I love u girls.. :)


Sunday, May 2, 2010

vesuvius berakhir dgn jayanya..yeay! :)

akhirnya..selama 2 minggu aku berulang alik ke ssp..hbs jugak sme bnda..
td ptg performance nye..byk gile amek gamba..but xd satu pn gamba gune my fon.
ahaha. ;))
pictures will uploaded soon.sabar ye..

meh kite cite bnda laen arini. :D

  • In 20 minutes your blood pressure will drop back down to normal.
  • In 8 hours the carbon monoxide (a toxic gas) levels in your blood stream will drop by half, and oxygen levels will return to normal.
  • In 48 hours your chance of having a heart attack will have decreased. All nicotine will have left your body. Your sense of taste and smell will return to a normal level.
  • In 72 hours your bronchial tubes will relax, and your energy levels will increase.
  • In 2 weeks your circulation will increase, and it will continue to improve for the next 10 weeks.
  • In 3 to 9 months coughing, wheezing, and breathing problems will dissipate as your lung capacity improves by 10%.
  • In 1 year your risk of having a heart attack will have dropped by half.
  • In 5 years your risk of having a stroke returns to that of a non-smoker.
  • In 10 years your risk of lung cancer will have returned to that of a non-smoker.
In 15 years your risk of heart attack will have returned to that of a non-smoker.
utk view yg lbey clear..sile click sini.

skang ni tabiat ini semakin menjadi2.pantang melepak..klo bole nk habiskan.camne tu?nk tggu kawen baru nk berenti?cam x tercapai je hasrat tu.so better start skang kan..cube2 dulu..mmg berat akan naik sket..tp sekurang2nya aku bknnye kurus sbb bnda yg x elok.kan? :)

ade simptom2 yg negative bile nk cuba stop smoking ni.tp semua tu take time nk adapt je.maybe d symptoms jadi kt org yg mmg da berkurun smoke n heavy gile babi...contohnye ini..

CHANGES IN THE BODY
  • keep the aspirin nearby, as you will be suffering from headaches during the first few days. If you have ever experienced withdrawal from caffeine, you know that those headaches can sometimes feel pretty severe, so your best preparation is with headache medicine, taken sparingly or at the start of your day for the first few days to lessen symptoms.
  • sense of tiredness, which is to be expected when you stop the use of a stimulant of a drug like nicotine.
  • having trouble sleeping is yet another side effect if you stop smoking, and can be a result of the other withdrawal symptoms you will have when you quit.
CHANGES IN BEHAVIOR
  • those who have recently quit report irritability, depression, or feelings of anger during the withdrawal period. While those sorts of feelings are certainly not desirable, keep in mind that this is a temporary problem! If you are worried about the effect this will have on your friends and family, please let them know before you stop smoking about these side effects so they can prepare and help you through the worst of it.
  • The biggest trap with the mental as well as the physical side effects is that you will feel the urge to go back to smoking just to stop those feelings, but do not fall into this trap.
bole2..to smokers all.throw out your pack of cigarettes and be ready to get yourself through the hard part! You will realize that it is worth it! :D

e n d

p/s : new post on vesuvius will be updated soon.. :)