Followers

Pages

Thursday, June 18, 2009

event2 di rumah~ (^_^)

1.kenduri rumah

kenduri ni kenduri kesyukuran.aku terpakse g mydin yg cam bodoh tu sbb nk kena beli paperbag.nk bagi pada org2 yg dtg berzanji.(pergh..time2 ke mydin plg x le blah eyh...ngeh)
owh..ini adalah gambar setelah segala2nya disiapkan.haha...penat gak ah..aku pakai baju kurung cotton.

bak kata zul,"ko patut pakai baju mcm yasmin ahmad pakai."

aku pn pakai la..haha...
x ramai yg dtg..hanya saudara rapat dan x rapat..
ade gak la certain2 yang aku x kenal.
tp abaikan je.sbb aku hanya di dapur.pastu sibuk melayan sorg budak perempuan yg name die KISTINA.
cantek.
die anak angkat sepupu aku.sgt cute.bulu mate die..mengalahkan bulu mate unta.hahahahaha..

majlis start after asar.hbs lebih kurang kul 10.ngeh.penat gile.

2.hari chiko sedunia.

ini kucing aku.name die chiko.nape aku ckp ni hari chiko sedunia?sbb boleh dikatekan satu hari suntuk aku mengurus die.ahahhaa..ni pagi2.die da dtg bilik aku.menyibuk!wekk!!!!!aku pn angkat die.ee..chiko busuk!x mandi lg eyh?ngeh..
so tanpa buang masa,aku pn bgn dari tmpt tdo,kemas katil,anta baju kotor.(hehe).owh.mandi.haha...
lps mandi..aku pn carik chiko.ingt dah kua.ade lg dlm bilik.tlg lah kuar dri blk aku nih.nk pakai baju a.dah la jantan.msti gatal.(T_T).adeh...die x kua gak la kan..sbb die x fhm bahasa melayu..ngeh.lantak la.bia je.hahahha...

lps aku mandi.aku baru teringt si chiko busuk.jom mandikan die.hoho...nyampah mandikan dia ni.duk x senyap.hinsh2.gamba kanan ni aku snap mase die sdg dijemur.haha..padan muka.duk tgh panas.sape suh busuk.haha..
gamba atas:chiko b4 mandi.
gamba kanan : chiko berjemur selepas mandi.haha..




lepas bersantai kat bilik aku and berjemur di tgh panas sehingga separa kering dan proses blow bulu sampai kembang tamat,aku ade satu lg program 4 him.wat is it?owh..its time 4 him to get some injection.ahaha..habis la ko chiko..chiko saye ni..selalu garu2 telinga die.sampai gugur sume bulu kat ctu.haha...lgpn vaksin pn x bg lg kan.so aku pn bawak la g doctor haiwan.hah.firstly,kena letak dia dlm cage kecik.so dat aku xyah bersusah2 bergelumang dgn dia masa drive.luckily lisya ada.tlg aku sket2.ahaha.tp die takut chico.ngeh.sepanjang drive,xd masalah.smpailah mase kat doctor haiwan.gosh....die x berenti duk diam.dah la kena isi form.ngeh.sengal nye chico.bwk jumpe doctor,rupenye chico ada parasite kt bwh kulit.i can't remember wat's the name of the parasite.tp aku tgk parasite tu bwh microscope,which is sooo cool.ahaha... (^_^)chico kn injection utk skin treatment,pastu doc bg die ubat cacing.mase injection..chico mengiau dalam 10 harkat aku ase.ahahaha...x stop2.. ;D (ape lah chico.buat malu aje.haha)

on our way,dalam kete nih.haha...

3. Jalan2 bersame lisya aka ramzalikha.hehe..

ayam dtg melaka!yeah!hihi...hari first di rumah kitorg x buat pape sbb aku busy seharian di office.ade audit.terpakse stay.huhu.keesokan harinya kitorg g jln2,bershopping2an.hehe..g jln2 kat dataran pahlawan.nk jln kt MP cam mls.ctu dah x best.hehe.. ;p

kami sempat d carrefour.aku nk beli big apple.hehe..sudah ketagih sama chococino and say cheese.sedap2.hihi.lepas beli donut,jln2 cari makan,cari baju,cari selipar,cari kasut..setelah beberapa jam berjalan2.penat rasenye.lisya pn dah dpt brg2 yg dia nak.aku da dpt.donuts..hehe...

"baliklah jom ayam.dah kul 5 ni.mama msti dah otw blk umah."

"jom."

otw dari dataran ke tmpt parking.kami bertembung dgn sorg perempuan cina.ade sorg mamat melayu ni jerit.

"miss!miss!!"kitorg ingtkan mamat tu kwn amoi nih.rupenye x.yg sebenarnye......hahahaha....duit amoi ni jatuh..ada 3 keping..kitorg ingtkan 3 keping duit seringgit.rupanya 3 keping duit 50.kepale otak dia.tah camne leh jatuh.hahahaha..sampai je kat kereta,kami bergerak blk.mase otw blk tu tbe2 lisya berbunyik(lisya dah mcm robot lak..leh berbunyi2.hahah..) "eyh,awak kn saman."

"siot................................................................."

biar lah.mls nak layan.balik tu.aku bgtaw mama.

"ma,jia kena saman.jia xtaw pn situ kena letak coupon."

"skang ni satu melaka mmg pakai coupon lah."

owh okay...aku bru taw neh.ingtkn klo x jumpe sign letak coupon,xyah letak.haha..

pastu mama sambung cakap.

"alah.mama klo dpt saman tu,trus koyak.lagi 3 taun baru byr,dapat diskaun.hahahahahha..."

mama mmg camtu.ngeh.suke ati je.haha ..

fewwitt2..haha..slh satu brg yg dibeli.
(^_^)

4 comments:

Wan A. Faris said...

wah.. kamu dan lisya sgt cantik.. huhu..

jgan kembang plak =p

tp chiko lg comel =)

Unknown said...

hoho..time kasih..time kasih...
:D
chiko comel pn sbb aku yg bela..
sbb tu die comel..ngehehe,,,

;p

Anonymous said...

wah.. nama aku pun ade.. hehehe.. mmg cantik la ko cam yasmin ahmad, cuma aku lebih suka yasmin ahmad lebih.. ahahaha..
wah, xnmpk lg lisya bertudung. cantik gak... wakaka
apsal aritu gi umah ko xde nmpk chico?

Unknown said...

maceh2...hihi...ko mmg...suke org tue..hahaha...cantik kan die pki tudong!!!
haha..mase yg ko g umah aku tu chiko x wujud lg
ngehehe...umor die pn bru 5 bln.
:D