Followers

Pages

Friday, April 16, 2010

cerita saya semasa di perhentian part 1

setelah dirancang sejak sebelum start finals..mulanya diajak oleh bak.tp malangnye si bak ni hangat2 taik ape pn aku xtaw..so aku tawarkan diri utk jadi boss.diorg byr je.bia aku organize.tp satu mlm yg indah..uiceh..encik nuruz ajak aku mkn nasi lemak kenaria yg terbaekkkk tu..n tbe2...mlm tu..ade boss baru dilantik iaitu..DUNGKA THE MAN..setelah berbincang hbs2an..bajet yg diperlukan adalah RM250.utk 3hari 2malam.

BERES!!!

12 org dah setuju nak pergi.

1 org iaitu nuruz masih ragu2.

total up..13 org.

mengikut rancangan gila kami..nk bertolak right after paper modelling.tp bile pk2 blk..xyah la..tggu 5hb..sng sket..settle ape yg patut..dgn aku yg nk pindah luar lg..mmg teruk..nasib baik ade org tolong pindah dan angkut brg dari murni sampai bangi..tenkiu ye..hee.. :D

dah2.jiwang plak!and so the journey begins on the 6th of April 2010..yeehaa!!!(^_^)
pukul 8 camtu..aku dpt msg dari boss iaitu DUNGKA THE MAN.

"pelat!!gerak kul 10.00!!jumpe dpn main gate uniten!"

aku dgn selambernye x reply msg die atas alasan aku mengantok n aku bz packing n tolong org buat blog.hehe.mmg btol pn.tepat jam 11pm aku smpi kat serdang!!haha!encik nuruz ajak jamm.tp x sempat.so aku gerak je kat sane..diorg da settle sme..lisya n pokcik yg anta aku smpi serdang.huhu.fizi pn da sampai mase tu..ade 4 org dlm kete..aku,nuruz,fizi,ting tong.so kami bergerak ke depan main gate uniten.geng2 kenaria da smpi rupenye.punctual hbs.haha.bgs2.org last sampai adalah.. BOSS..hehe..xpe a..die boss...mane bole nk kate pape..haha..

so..duduk jap.sap kok lu..decide nk bwk kete sape..bung bang bung bang sembang mohong 2 3 topic..aku,nuruz,nawan naek kete DUNGKA.Fizi,famy,che wan,ajim naek kete otai.scuby,tingtong naek kete afiq.so 3 kete la bergerak..

biasalah..janji melayu...kitorg gerak pkl 12am...lmbt 2 jam dari mase yg ditetapkan oleh boss..hehe.. ;p

perjalanan agak perit sbb aku sgt cuak dungka bwk kete..sgt laju di selekoh..da la die bwk kenari.pergh~~co-pilot was nawan.aku da x senang duduk da kt blakang.huhu.tp thn kan aje.naseb baek ade lagu2 rock kapak.tenang sket jiwa.uiceh..

sampai di temerloh kot klo x silap..kitorg tuka co-pilot.aku plak duk dpn.nawan ngntok katenye.last2 skali..bukannye die tido pn.sebok menjerit.lagu yg aku plg ingt sepanjang journey adalah mahligai syahdu by Hattan.byk kali kua lagu tu n kitorg x pnah miss nyanyi pn.haha..

mate sekor2 dah bengkak.kepale pn da pening2 sbb sebok buat head banging lam kete.xnk bg ngntok nye pasal.sesampainya kami di kemaman,tibe2 kitorg berpecah secara x sengaja sbb afiq cam tbe2 terlaju.otai tah kat mane tah mase tu.dgn kitorg tbe2 cermin pnuh kabus.smpi je kt town..tbe2 nmpk kete afiq kt tepi jln bersam2 kete polis.WTF man....

rpenye afiq ditahan sbb mengedar dadah jenis shabu...

ooopsss...

silap..

rpenye afiq kn thn sbb die langgar lampu merah la..korg nih.haha..terbaekkk!!!RM200!!!!woohooo!!!!Afiq terus depressed sepanjang hari!

hari dah mula siang...jeti x nmpk2 batang hidung lagi..tbe2 nawan plak buat hal.nk kench~~
hengg~~~nawan ni btul la...kat tgh2 jln cmni mane de toilet dowh!!tepakse la si DUNGKA berenti tepi ladang ape tah.dgn tersengih2 nawan kua kete bwk botol.hahahaha...

dan kami teruskan perjalanan ke jeti dgn direction dari abg tmpt parking kete...jeti kuala besut kitorg dgr die ckp mcm kuala besi.puas cari s.board..x jumpe..rpenye..dialek kelantan die hebat sgt daa...die ckp kuala besut daa..hahha..penat mencari jln sampai sesat2..akhirnya kami smpi..sampai jeti baru..hoho..letak bag pe sme..isi borang ape tah kat makcik dungka.oh2.lupe nk btaw.kitorg lantik dungka jadi boss sbb makcik die owner resort kat perhentian kecil tu.so sng la nk nego.harga pn murah.huhu.ok bersambung.borang yg nk isi tu rpenye borang utk dorm..makcik dungka tekejut..ingtkn sme guys.rpenye ade sorg pompuan terselit.AKU.dangg~~~kn separate bilik ni kate makcik dungka.aku pn.. "OKAY!" xd hal lah.stakat separate dorm.hehe.janji mandi laut same2 n mkn korg x tggl aku.haha.

so..tix boat dah diurus oleh boss..sekor2 da lemau..so naek je la boat..it took us bout 40 mnts to perhentian kecil..aku dah x xcited sgt actually sbb pnt.bygkan sepanjang journey aku x tdo lgsg sbb cuak dungka bwk kete.heh.so aku byk senyap mase atas boat.sampai2 je..baru terbeliak biji mata aku sbb air die...superb~~sumpah superb..baru la aku semangat nk amek2 gamba..pose sana pose sini.huhu..dan kami terus gerak ke dorm..

petang tu..sme org pn penat..aku tido trus after lunch..huhu..kepenatan tuhan je taw..tp ade org yg xtaw penat..contohnye fizi,nuruz,dungka,n ajim kot.aku x ingt sgt.tp diorg mandi kt dpn dorm je..oh2..our dorm was 5 metres away from the beach.how cool's dat!!!!! (*_*)

so petang itu..terbiar begitu sahaja..tp xpe..sebab kitorg dah plan awal2 nk extend jadi 4hari 3 mlm.hehe.tp mlm tu..kitorg gerak ke long beach.long beach ni dkt je ngn coral beach.coral beach tmpt kitorg stay la.its just 15mnts walk thru hutan kat ctu.hutan tu bole thn gak la hutan.ade bukit la bagai.pnt gak a actually.haha..tp sampai2 je..amazed lg skali..the beach was superb..pasir cantik..laut die..pergh~~~~~da smpi tgh pn still landai n bole nmpk kaki..terbaek!

selepas penat mandi manda..kitrog blk..siap2..then dinner..perut da penuh..kami teruskan activity..iaitu..ke long beach semula..hahahahah...gelap2 malam..jln dlm utan..dgn xd torchlite mule2..naseb baek ade cam aku yg terang sket nih.huhu.ikut pesan boss..so kami pn namakan diri kami dgn nombor.aku,nuruz n afiq antara yg dibelakang.cuak gak ah actually.bile toleh2 blakang,gelap nk mampos.grrr~~~

akhirnya..setelah lbey kurang 15 mnt berjalan..kitorg smpi long beach..ade org maen api2..syok uhh!!!yg lg syok tu..yg maen api2 tu pondan.hahahahaha...kt ctu ade mcm pub la..ade dance floor yg ala2 org asli nye dance floor..then ade shisha..drinks free flow for ladies.gile..haha..aku da insaf.so,no more.. (^_^)kitorg duk..lepak2 jap..minum air seteguk dua..sembang2 mohong 4,5 topic..amek2 gamba sket..then xtaw nk watpe..so kitorg pn chow.

blk kn redah utan lg..tp xpe..pasrah..sampai je dorm..pergh~~~ade cicak besar..budak2 ni da jerit2 cam pompuan dah.si dungka pura2 hebat lastik cicak2 tu.oh2..kitorg bg name dah kt cicak2 tu.name diorg..GECKO.haha...aku pn xtaw nape diorg bg name tu.famy org yg first lompat seblah katil nuruz.then diikuti oleh sape2 tah lg.sampai la tmpt tu pack.sian tgk si kurus.da la kurus.adeh~~hahaha..aku??selamat...hahaha.. ;D

to be continued...

No comments: