Followers

Pages

Thursday, August 27, 2009

akibat masa terluang yg melampau~

semenjak mcm2 yg berlaku lately..aku dah jarang tgk movie.last movie yg aku tgk adalah bersama mereka.SETEM.b4 tu aku sgt semangat nk tgk GI JOE.tp malangnye..huu...sudah2 smpi skang pn aku x dpt tgk GI JOE tu.damn it.so haritu aku ingt nk ajak a'ai tgk GI JOE,malangnye minah tu da tgk.mlm itu sgt bosan menyebabkan saye ingin keluar jugak camne2 pn!so saye ajak a'ai.kami tgk Dance Flick.xd ape yg bole saye gambarkan selain...BODOH.mau tgk cite laen ms tu tp smenye dah fully booked la..hbs la..lmbt la..adoi.masalah.so tgk je la cite tu.sape yg blum tgk..saye nasihatkan..xyah la..hahahaha..

semalam :
mengikut perancangan,sepatutnya aku ke masjid.(baik kan?hehe..)mau buka puasa.since xd org yg nk follow,so aku tekad.nk g gak.wpun sorg2..(bertambah la imej baik aku ni. ;p)puas aku ajak sme org.sme org pn ade hal.fine.xpe.nk g gak!blk je dri kelas,aku try ajak Liza(housemate aku)..

"Liza,nk g masjid x?hehehe.."
"Nazer,member Liza baru ckp td..makanan kat masjid dah hbs!!!(dgn muke sdey die tu)
"Mak aih!!da hbs!!bapak cpt!baru pkl 5.30 kot!!!hbs tu nk mkn ape ni!!!"(aku sgt cuak.tah nape.haha)
"xtaw la."(hampeh je jawapan die.)

sepantas kilat aku call meem.

"meem!!hang kat mana?"
"aku kt bazaar la.awat?"
"weh,tlg aku weh..masjid tbe2 hbs makanan!nk kirim....wuwuuuu...."
"hah.boleh je.nk pe?"
"nnt aku msg eyh..hihi..tenkiu.."

dgn muka x malu aku pn pesan segala mcm yg aku nk pesan yg akhirnya aku taw xkn hbs pn..liza pn turut memesan.

buka pose aritu hanya dgn sebungkus nasi ayam n air cincau bandung yg aku share bersama Liza..huhu..terkubur niat ke Masjid..xpe..puasa lama lg kan? (^_^) mari beribadat same2 ye! :)

disebabkan malam itu aku pasrah mengenang nasib yg x dpt nk ke masjid..trus aku buat rancangan lain.mari tgk movie lg!!!kebetulan a'ai pn ajak kuar pas die test.sebelum test sempat die tekan2 hp msg aku ajak tgk movie.aku tanya ktne nk tgk..ni yg die jwb:

"mane2 je..jauh jalan luas pemandangan..ngehehe..."
(aku taw dah..ade mission la tu.ngeh)pastu die msg lg..
"babe,shisha cam best gak kan?"
"kepale jimbit ko.jwb test tu dulu la gile!"

hbs test,tepat 10.30 a'ai da tepacak dgn keta kt bwh murni.aku dgn pnuh gaya melangkah.bersarungkan top MNG yg baru aku beli...wee.. :D
ade 3 destinasi yg terpilih.MID,TIMES SQUARE.PAVI.aku spt biase ske tulis showtime atas ketas n compare.dgn ketas2 aku bwk msk kete.setelah memilih.MID lah yg plg seswai.yokkaidess!mari!ke MID.

sesampainya di MID,trus queue 4 tix.x ramai sgt.line x pjg pn.maybe sbb weekdays.lgpn fasting month.beratur2.tbe2 si minah ni da nmpk target!saat2 yg amat xle blah.siap bole doa dpt counter yg dkt ngn target!!!!!!!!hahahahahahahahahahaa......(gile la babe!mmg desperate..hahahaha..siap die bole ckp taste aku kan ala2 cina..amek la yg putih tu..xnak aaahhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!muahahahah!!!!)

pembelian tix diteruskan...kali ni dgn lebih bermaruah sbb kitorg dpt counter yg lgsg xd ciri2 target.ngehehe..so xd reason nk gedik. ;p

movie at 11.45.kitorg dpt tix around 11.15pm.so smpt meneruskan misi.tp kali ni di mcD.si minah ni nk mkn aiskrim pulak..aku pn da lame x mkn sundae choc..nyum2...jom aiskrim!

sampai je kt counter..bole lak tersengih2.org tu tanye nk mkn cni ke bungkus.kitorg jwb dgn sengihan.aku terase sengal yg amat.adeh.. -_-'
aku beli sundae choc..my favourite(sedap dowh..nk lg..huhu,.dia pn ske sundae choc..)ngn fries bsr.a'ai bli choco top.selepas sengih2 kt counter..fikir lak nk duk mane..tmpt haruslah strategik.mane bole cikai2.kate market kene meluas..haha..

"babe,atas ke bwh?"
"tah.bwh cam bole usha."
"bodo la.kite usha atas lu ah.klo atas x best,kite trn ah.okie?"
"hahahahaa..jom!!"
(sgt xle blah dgn diri masing2)
tepat 11.45pm,kami masuk movie.

dalam movie :

si pompuan ni...jerit2 cam org gile,padehal xd pape pn.tp aku jerit gak sket.macho sgt la plak kan klo x jerit lgsg..hehe..lengan aku hbs dipicitnya sesuka hati..mak aih..tp cite tu mmg terbaekk bhai...gile babi..cuak..suspen.sian d actress.die x slh.director yg suh kan..tp aku maki die mcm2.hahaha..byk part suspen..sape yg nk tgk ngn couple..silakan..msti la seronok je si lelaki dirangkul si awek yg menjerit2 ketakutan..ngehehe... (^_^)

hbs je movie..kitorg chow..mase nk trn kuar kt car park..bole lak ade satu mamat ni kua dri kete..da la park kete kt tgh2.gile..dgn bestnye pompuan ni bising.

"bapak ah nk kua2 kete..klo ensem xpe gak.."
senget minah ni.so sape2 yg x ensem..pasni if nk kua kete cermin diri dulu.klo ensem,kua la sampai tgh highway pn..xd org langgar.klo ade pn maybe gay2 yg cemburu.. ;D

lepas MID,beransur ke Bangsar pula.lepak kt port macha terhebat.PELITA.sekejap je lepak kt ctu..aku da dpt BOYFREN baru.a'ai yg declare kan.hahahahhaa....

"bapak caring boyfren ko ni.hahahah"(anne tu ckp rapat ngn aku sbb suasana amat bising.minah ni sengal.)

aku mkn nasik goreng sket.tp x hbs.spt biasa.kitorg blk kul 3.lalu dpn bangsar Village.nmpk MAHBUB.

"sini tandoori nan die terbaek dowh..nnt kite g nak?"
"owh eyh?bole2."
(byk sgt kisah aku di situ.sebak rasenye bila lalu..rindu sgt..huu)

sampai je di rumah.aku trus tido.nasib baek dah isya'.klo x,msti liat.haha..malam tu mmg heaven.sronok cite tu.g la tgk ramai2..dijamin best! (^_^)

berita selingan : arini saye buka di Yankies Hut.asalnye nk ke bazaar sama Fariz.tp x jd sbb ujan.byk yg diorder.tp saye x puas ati dgn lauk die yg x sdp tu.huu...pengajaran:xmo dah mkn kt ctu.


nota tapak kaki : ini yg saye dpt hari ni dari seorg kawan :
"jangan mengeluh dgn apa yang kita hadapi sekarang.jgn salahkan tuhan.fikir semula.betapa byknya nikmat yang tuhan beri sejak dari kita lahir?x terkira kan?jadi mulalah rapatkan diri dengan tuhan.kembali kepadaNya.mula berterima kasih kepadaNya.Sentiasalah memohon kebahagiaan dariNya.nescaya tuhan akan beri kita nikmat yang lebih besar dari apa yg kita miliki sekarang.."
ini pula dari seorang lagi kawan :
"jangan mengeluh dengan apa yg kita hilang.sebaiknya,teruskan hidup dan hargai setiap jenis unsur yang kita ada sekarang.appreciate.jgn bazirkan hidup dengan mengeluh."

bisik2 dari najilaa : sangat terharu..saya mulai sedar..semakin rapat saya denganNya,semakin tenang jiwa saya..
e n d

No comments: