Followers

Pages

Sunday, August 30, 2009

fikir sejenak~

Persekitaran saya telah berubah..tiada lagi saya bersama orang2 yg saya biasa hang out dulu..
kini saya lebih kerap menghabiskan masa bersama fariz dan rakan2nya..
begitu juga my ayunks : a'ai,n meem n org2 yg berjaya diangkut sekali.

jika dulu,wayang hanya dijejak kalau ada dia dan astena.sekarang?bersama my ayunks selalunya.kini rakan2 saya hanyalah girls.bkn seperti dulu.hidup yg penuh dgn teman2 lelaki..kalau saya desperate sgt..sorg2 pn jadi.huhu.orang2 yg biasa hangout dulu ada juga ajak saya hang out.ajak buka..tp saya menolak dengan cara sehalus mungkin.kenapa?kerana kehadiran saya hanya akan membuat situasi menjadi lebih teruk.rasa tidak selesa sesama sendiri mmg 4 sure,ditambah pula dgn org yg cuba mengelak dari bertembung dgn saya lg..haih~..

td first time saya berterawih bersama family.mulanya agak malas utk ke masjid.tp fikir2 blk..pegi je la..dah la dgn family,jarang nk dpt..

sepanjang di masjid,saya akui saya byk termenung semasa sesi doa..bila saya imbas semula kitaran hidup saya since tahun 2 tahun lepas..saya sedar..saya betul2 berubah..saya begitu byk musnahkan diri sendiri..so unwise..

termenung lagi..dengan persekitaran yg saya alami sekarang..begitu ramai manusia yang bahagia..dan saya cukup kagum melihat mereka bahagia..saya?hanya mampu tersenyum dan memujuk diri sendiri yang saya harus lalui segalanya dengan tenang..wisely,n jgn bertindak bodoh seperti dulu..melihat rakan2 saya bahagia sudah cukup utk buat saya gembira dan tersenyum..walaupun ada masanya kerap kali juga saya mendiamkan diri dan mengeluh..saya tahu mengeluh tu x bgs..tapi saya buat juga.. (T_T)

termenung lagi..saya teringat segalanya..i mean...evrything..

puas termenung td..saya mula sedar yang hidup perlu diteruskan..kenapa harus saya fikir tentang itu padahal saya tahu segalanya sudah berubah?saya harus tetap tersenyum dan tabah walau apa pn yg terjadi.life must go on..jika saya terus begini..tidak mungkin saya dpt teruskan hidup dan happy seperti org lain..iya kan?

EPISOD ke-2

sesi pulang ke rumah tidak seperti yg saya harapkan.sebaik saja sampai ke perkarangan rumah,saya lihat ada 2 kereta extra.msti ada tamu.seperti biasa saya menuju ke bilik..betapa terkejutnya saya bila melihat bilik saya bagai tongkang pecah..bilik air sudah tidak terurus.. (T_T)

sungguh sedih dan terkilan..saya terus ambil barang dlm kereta dan trus ke bilik atas which is bilik tetamu.ayah saya perasan wajah saya yg tiba2 berubah.katanya nnt tetamu tu akan naik ke atas.saya jawab.
"xyah la ba.."
hingga ke saat ini..saya rasa menyesal pulang ke rumah.. :(
saya hanya mahu spend time bersama family saya..bkn orang asing yg buat bilik saya mcm sampah!!!!

e n d

p/s : belt kamen rider sean sgt cool~saya sempat tgk 2 episod kamen rider hari tu di rumah fariz.. :)

nota tapak kaki 1: saya sdg mula mencari waktu yg sesuai utk bercakap dgn mama pasal nk pindah bilik.

nota tapak kaki 2: saya byk mendiamkan diri dan termenung lately dan juga tidak bersemangat lgsung.dan saya juga dah byk ponteng kelas.tidur sudah tidak tentu.mkn pn dah sikit.ape nak jadi ni najilaa... (T_T)

4 comments:

A'ai said...

dear BFF,
still remember our 'journey' last day?
sort of things that we talked about..
bout life, love, having new partner..
and remember the 'target'? hehheheh
keep it in mind aite..
later we will talk bout it over and over again k..
mishh u!!

Unknown said...

m having difficulties to 4get him la yunk..
help me la pls..
haih~
i miss u too~
:(

A'ai said...

i do understand, hard to forget someone that u tot he is the one for u..
the one that destined for u..
i can only help u by giving opinion n encouragement..
bottom line is yourself dear..
how u control the emotion, faced the difficulties..

Unknown said...

owh.sme bnda ni dah lapuk!jom bukak buku baru!